Followers

Tuesday, March 15, 2011

hurm.. bila ada orang merajuk




Dear Kelly Kelly..

Itulah kadang-kadang orang tua-tua ni tak bagi kita yang dah berumah tangga ni tinggal bersama dengan mertua kita, sebab bila kita dah dah ada keluarga sendiri, perangai kita pun dah berubah.. Dah tak macam dulu, tapi Ibu seronok duduk dengan Tok, Wan, Mak Rock & Pok Cik serumah sebab ayah Kelly kan keluar pagi balik pun pagi, jadi tinggal dengan keluarga ibu ni adalah peneman sembang, bawak jalan-jalan..

Tapi kekadang keadaan jadi tak seronok bila ada yang berselisih faham, ada yang bermasam muka.. Betul, walaupun kita keluarga Adza ni sangat-sangat rapat hubungan, gaduh-gaduh tu kira dah macam sebati jugaklah.. hahaha.. Bagi Ibu nasihat paling bagus yang kita boleh buat bila ada orang yang merajuk senang saja..

"Be The Bigger Person" & "Put Our Egos and Differences Aside" kalau semua orang ikut falsafah nilah, comfirm tenang dunia ni, tapi Ibu tahu yang benda macam ni tak mudah nak kita buat, tapi memang inilah jalan yang ibu selalu ikut, kalau orang tu merajuk, kitalah kena tebal muka mulakan dahulu perbualan, tegur dia dan sebagainya, dan yang paling penting...



"Elakkan Konfrantasi" dan insya allah kita mesti senang dalam kehidupan kita nanti.. xoxo

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...